אנו עדים בשנים האחרונות לעלייה חדה בשימוש של לוחות HPL. HPL הוא קיצור של High Pressure Laminateי הוא הלכה למעשה סוג של פורמייקה אשר מיוצרת מחומר רב שכבתי. הפורמייקה העבה מכילה שרפים תרמוסטטים לצד סיבים של צלולוזה אותם "השקו" בשרף. את כל התערובת מכניסים אל כבישה בלחץ גבוה – כלוח אחיד – וכך ניתן ליהנות מחיפוי של פלטות hpl. להבדיל מלוחות חיפוי רבים בהם נהוג להשתמש בתחום הבנייה, לוחות אלו אינם מכילים חומרים רעילים , אסבסט ו/או מתכות שונות.

מדוע להשתמש בחיפוי של HPL

לוחות אלו ידועות ומוכרות כלוחות דקורטיביות אך מעבר לכך, הן בעלות ציפוי חיצוני אשר מאפשר עמידה בתנאי מזג האוויר המשתנים ובפרט מפני קרינת ה- UV שידוע שהורסת משטחים וחיפויים רבים. חשוב לזכור כי לוחות אלו מוספגים בשרץ מלמין ועל כן הן עמידות במקביל מפני שריטות ומכות, עוד משטחים אלו מתאימים לשימוש באמצעות כימיקלים וחומרי ניקוי מגוונים ועל כן החיפוי מתאים למגוון נרחב של שימושים לרבות סביבה בעלת רטיבות גבוהה (באזורי ימים). HPL חיפוי מאושר על ידי מכון התקנים הישראלי לעמידות באש (755). אדריכלים רבים מתכננים מבנים שמשלבים לוחות אלו ובין היתר ניתן להשתמש בהן ליצירת מחיצות, לבניית דלתות , תכנון ובניית רהיטים וכמובן חיפוי מבנים (החיפוי יכול להיות חיצוני ופנימי גם יחד).

מידע שיעזור לכם לבחור בלוחות ה- HPL

על מנת לחפות כיאה ובמקצועיות באמצעות לוחות אלוף יש להשתמש בלוח בעובי שבין 6-8 מילימטרים – כל עוד בחרתם בעובי של 8 מ"מ, הרי שתזכו לחיפוי בעל מראה מישורי ללא כל סטיה ו/או עיוות. הצבעים / הגוונים בהם ניתן לחפות באמצעות HPL הם רבים ומגוונים החל מהצבעים המטאליים, דרך הצבעוניים ועד דמוי עץ. משום שהמגוון הוא רחב מאוד, יכול כל בעל בית / מקצוע ללכת לאיבוד ולהתבלבל בבחירה ועל כן חשוב להקפיד על השקעה ראויה ונכונה בבחירת הצבע. אדריכלים רבים נוטים לשלב אלומיניום בגימור כך שהמראה הופך למרהיב.

כך מבצעים חיפוי

שיטת החיפוי מתבצעת באמצעות תלייה יבשה על קונסטרוקציית אלומיניום. חיבור הלוחות לאלומיניום יכול להתבצע על ידי הדבקה, על ידי מערכת תליה נסתרת או על ידי ניטים גלויים. לכל אחת מהשיטות היתרונות והחסרונות שלה כך שנכון להכיר ולבחור בשיטה ספציפית.

חשוב לקחת בחשבון, כי את הלוחות לא מצמידים האחד לשני ועל כן ישנו מרווח בעל פוגות אנכיות ואופקיות גם יחד ועל כן ניתן להבחין בפרופיל - זו הסיבה שחשוב לשקול לצבוע אותו לשחור ולהקנות לאזור את המראה הרצוי. בעת ההתקנה חשוב לזכור כי האלומיניום שמהווה תשתית להתקנת הלוחות רחוקה מהמבנה בין 10-12 ס"מ מה שמאפשר את הפילוס החדש אם ויתכנו סטיות כמו בכל מבנה.

לעמוד מוצר לחצו כאן

דוגמאות לשימוש בלוחות HPL

hpl חיפוי

חיפוי hpl דמוי עץ

פלטות HPL