בלבידי עץ בירץ הם הלכה למעשה שכבות דקות של הקילופים שמגיעים מעץ הליבנה. הבריץ הוא חומר חזק ואיכותי מאוד ויתרונותיו כוללים בין היתר יכולת עמידה גבוהה מפני רטיבות לצד לחות כך שהוא מתאים לתנאי מזג האוויר הקשים והמשתנים שיודעת מדינת ישראל. באמצעות סוג זה ניתן לבנות רהיטים רבים ומגוונים וישנם מקרים בהם הלבוד נמכר בפני עצמו אך במקרים אחרים הלבוד יכול להיות מצופה בפורמייקה/ בפורניר. הטכנולוגיה באמצעותה מייצרים לבידי עץ, מאפשרת יצירה של לוחות גדולים מאלו שניתן לנסר הישר מהעץ.

למה משמשים לבידי עץ

לבידי עץ משמשים לבניית אלמנטים רבים ומגוונים ובין היתר : מטבחים, ארונות, בתים, רהיטים סירות ועוד. היו ימים בעבר הרחוק, שנהגו לייצר גם את המטוסים מעץ. את הלבידי מייצרים כאמור משכבות עץ אותן מדביקים האחד לשנייה דהיינו סנדוויץ' / דיקט – מספר השכבות משתנה ולרוב הוא יהיה אי זוגי וזאת כדי שהלוח יהיה יציב. הבירץ' מגיע מרוסיה והקילופים אותם הזכרנו מעלה נלקחים מעצים בני 60 שנה ועד 80 שנה כך שניתן להבחין באיכותם ובמראה הייחודי שלהם. עוד לכל עץ לביד ישנם רמות גימור שונות ומגוונות. עובי העץ נע בים 4/6 ל – 9/12 ול – 21/30 ובמידות משתנות של 130 על 280 ולחילופין 122 על 244.

פלטת בירץ שימושים

עץ בירץ הוא עץ עמיד מאוד בפני חומרי בערה לחות ורטיבות ועל כן השימושים הם רבים ומגוונים החל משימושים חיצוניים לשימושים פנימיים. בואו נסביר את הדברים טוב יותר. לבידים הם יריעות העץ דהיינו לבידי עץ אותם מניחים אחד על השני והם יכולים להיות מכל סוג עץ שהוא. לבידי עץ בירץ הם לוחות (לבידים) אשר מיוצרים מעץ בירץ ובקיצור לביד בירץ.

בלבידים משתמשים רבות בתעשיות עץ כפלטה זולה יחסית וקלה לעבודה, כך שניתן לרכוש רהיטים, מטבחים ועוד במחירים זולים ונוחים לכל כיס.

  • אורך חיים – איכות לבידי עץ הבירד הגבוהה מאפשרת לשמור על אורל חיים רב כך שהמוצר ישמר לאורך זמן ואין צורך להחליף את הריהוט / המוצר בתקופות קצרות.
  • שימוש חוזר – המוצר הינו בר קיימא וניתן למחזר אותו ולבצע שימוש חוזר מה שנקרא מוצר אקולוגי.
  • לא נסדק / מתכווץ / מתעוות – החומר איכותי וקשה מאוד כך שהוא לא נוטה להיפגם ברבות השנים מה שמהווה יתרון ממשי.

באמצעות לבידים ניתן לבנות כאמור רהיטים אך גם בתים מעץ, מדרגות מעץ, מטבחים ובכלל. זכרו כי עצם העובדה שהם מעכבי בערה, ניתן להשתמש בהם לסביבות משתנות לרבות בניית צימרים אך לא רק. להבדיל מהסנדוויץ' הרגיל, הסנדוויץ' של הבירץ' הוא חזק יותר משמעותית. מידות העץ הן מידות סטנדרטיות, אך ניתן לרכוש גם מידות בהתאמה אישית ובהתאם לייחודיות המתבקשת על ידכם. הלבידי יכול להגיע עם דבק פנימי וחיצוני גם יחד וניתן לבצע גם חיתוכים בלייזר.

 

לעמוד מוצר לחצו כאן